nieuw project voor tuinbeurs?new project for gardenshow.

begin 2010 heb ik een nieuw getouwtje gekocht;een tafelgetouw met hendels dus opgang getouw. Ik wou het al eerder opzetten maar ik heb eerst een paar bandjes afgewerkt die ik al een tijdje geleden had opgezet;Nu ben ik aan het tekenen geslagen . ik wou een  combinatie proberen van een rijging voor rosengang (1234 1 1234) en een gebroken keper (1243) . en dan de betrappeling  hetzelfde als de rijging of gespiegeld. In mijn eerste poging   had ik een paar  vlotters langer dan 6 draden of inslagen. Een kleine wijziging in de rijging  zorgde  ervoor dat verminderde tot 5. nu moet ik nog de kleur voor ketting en inslag kiezen. Ik denk wit (creme) voor de ketting en dan een blauw of groen voor de inslag; Ik moet nu echt vlug beslissen want de tuinbeurs is op 2mei en ik wil toch iets meenemen om te tonen.

this was the first one I made with pixeloom trial version.

In January I got a new (second hand) loom. A tableloom with levers so it is with rising sheds. I wanted to set it up but decided to finish a few bands first.Now I am drawing for the new project. I want to make a combination of a threading for rosepath ( 1234 1 4321) and broken twill . the tradling would be tromp as writ or mirrored. first i had a problem with long floats (7 warps or weft = 1cm at 6 epcm)A little change in the threading and it went dow to 5. Now I have to decide on the color for warp and weft and soon as the gardenshow is on 2 may.

this is the final one I think; change the 1 to 121 to ty the long float .

Geef een reactie

