Nieuwe projecten voor heupweefgetouw.


Omdat ik zondag gevraagd ben voor een hobby beurs heb ik een paar nieuwe nieuwe projecten voor mijn heupweefgetouw opgezet.

Het eerste moest een  pebble weefsel worden maar ik weet niet hoe dat zal aflopen want ik het een reeks fouten gemaakt.

Het  begon al met het scheren van de ketting . Een van de garens (roze ) viel dunner uit dan de ander  dat heb ik dan dubbel genomen.Bij het maken van de hevels moet ik een instructie verkeerd begrepen hebben. Toen ik begon te weven raakten mijn hevels helemaal in elkaar verward. Bij het nalezen van de instructies bleek ik een cruciale fout gemaakt te hebben. Elke draad moet in één hevel en niet per 2. Ik dacht te veel aan dubbelweefsel zeker? Na dat ik de hevels hermaakt heb bleek ook dat ik de draden voor het motief misteld heb. Jeetje haastige projecten zijn niet zo’n goed idee maar t’is nu zo . Ik probeer de ketting op te weven zoals ze is en er het beste van te maken.

Ondertussen is ons land in de greep van de winter. Het was vandaag 2°C in mijn weefkamer .

Je begrijpt waarom ik met mijn scheerbord  bij de kachel zit.

Geef een reactie

